Etang de Janine, 11 t/m 18 augustus  2012, Rob en Roberto van Baal.

Het is Vrijdag  10 Augustus 2012 en we hebben de auto volgeladen met onze visspullen om te vertrekken naar Etang de Janine. Wij hebben deze vakantie geboekt op de karperbeurs in Zwolle , niet teveel informatie en een mooie aanbieding motiveerde ons om hierheen te gaan.
Wij reden snachts weg om 01.00 uur en kwamen keurig aan om 10.00 uur. Wij wisten niet goed waar we moesten zijn maar na de coordinaten in te voeren op de tomtom kwamen we precies op de plaats van bestemming aan.
Eenmaal op de plaats van bestemming ging er net een Fransman weg. Wij vroegen wat deze man had gevangen en maar 2 karpers en 1 meerval was wat hij zij.
We voelden het al helemaal gebeuren dat we een slechte week zouden krijgen maar gelukkig was dit niet het geval.
Na eenmaal gebeld te hebben met de eigenaar van het water mochten we onze stek zelf uitzoeken. We kozen voor een stek naast de wc en douche op het lange gras gedeelte.
We kozen onze stekken uit en in 36 graden begonnen we zsm onze spullen op te zetten , even met het bootje erop met dieptemeter een paar mooie stekken zoeken en we gingen vis vangen.
De eerste avond al kregen we beet bij de boomkant (Spiegel 9 kg). Dit zou wat beloven voor de rest van de week maar helaas bleef het juist daar erg stil .
De zondag bleef verder redelijk rustig met 2 vissen (14,5 kg & 11 kg) wel super mooie vissen en tot nu toe alleen spiegel karpers. We gingen de nacht in van zondag op maandag en om 01.45 uur kregen we weer een flinke run, treuselende aanbeten waren niet aan de orde! Op maandag hebben we in totaal gevangen: 3 spiegels – 9 kg / 8,5 kg / 18,4 kg. Eindelijk een wat grotere karper maar ze moesten nog groter worden!
Dinsdag was de dag dat het iets minder was, wel een prachtige schub karper van 19.2 kg en 1 karper van 12.5 kg. Hier moesten we het mee doen .
Woensdag was 1 van de betere dagen 5 prachtige karpers 2 schubs van 8.5 kg en 7.5 kg en 3 spiegel karpers van 16 / 12.3 / 15.1 kg.
Donderdag helaas weer een minder dagje. Er zat geen patroon in de aanbeten. De vissen konden op elk moment van de dag komen. 2 prachtige spiegel karpers van 19.6 & 15.4 kg sloten de donderdag af.
De laatste dag voor ons was Vrijdag en we moesten en zouden een karper van minimaal 20 kg vangen. Ons geduld werd beloond. Tijdens de prachtige ondergaande zon een keiharde run en na ongeveer 30 min drillen ligt er een gave spiegelkarper van 22.7 kg in het net. We sprongen een gat in de lucht en voor ons was de vakantie meer dan geslaagd! Vrijdag, overdag, hadden we nog drie vissen. We besloten om 24.00 uur de hengels in te draaien i.v.m. de terugreis. De laatste avond sloten wij af met een vis van 13,7 kg, super.
De wc is goed te gebruiken hij is niet super schoon maarja je bent aan het vissen en je kan hier goed je behoefte doen. De douche is er 1 met gebruiks aanwijzing, maar vraag even aan de eigenaar of die het uitlegt maar prima douche!
De omgeving is geweldig mooi, je hebt van niemand geen last en zit midden in de natuur tussen nog meer wateren en hoge bomen.
Etang de Janine is een aanrader. Wij zijn in en op veel plaatsen en wateren in Frankrijk geweest maar hier komen we zeker terug wat een geweldig water!

Rob en Roberto van Baal ( Carp team Duiven ).

Ruime boten op Janine.Oersterke schub.